50 millió dollárt, vagyis nagyjából 15 milliárd forintot fizetett egy kanadai játékgyár a Rubik-kocka tulajdonjogait birtokló cégért, a Rubik’s Brand Limited-ért.

A vásárló az 1994-es alapítású Spin Master, a játékipar egyik legnagyobb szereplője; tavaly 1,58 milliárd dollár bevételt termelt. A kanadai cég folyamatosan terjeszkedik és vásárol fel a Rubik-kockához hasonló játékokat.

Rubik kocka

„A Rubik-kocka egy ikonikus logikai játék, amely már több mint 40 éve része a popkultúrának, és teljesen meghódította rajongóit” – írja Elizabeth LoVecchio, a Spin Master alelnöke a vállalat közleményében.

Világszerte hatalmas siker a Rubik-kocka

Az eredetileg bűvös kocka névre hallgató találmányt Rubik Ernő oktatási segédeszköznek szánta, amiből aztán óriási siker lett. Az 1980-as években indult világhódító útjára, azóta pedig több mint 350 millió darab talált gazdára. Csak Magyarországon egymillió darab fogyott belőle a ‘80-as években: minden tizedik embernek volt Rubik-kockája.

Bár minden hetedik ember a világon tartott már a kezében Rubik kockát, jóval kevesebben vannak, akiknek sikerült is kirakni. Pedig a híresen nehéz fejtörő kirakásának jelenlegi világrekordja rekordja mindössze 4,22 másodperc, melyet 2018-ban állított be egy ausztrál játékos. A néhány százezer fős sportkockázó közösség számára közel ezer helyi és nemzetközi verseny kínál lehetőséget arra, hogy megmutassák tehetségüket.

“Engem is teljesen meglep a tény, hogy ennyi évtized pédátlan technológiai fejlődése után egy ilyen egyszerű játék ilyen hihetetlenül népszerű maradt.” - mondta Rubik Ernő, amikor a felvásárlással kapcsolatban nyilatkozott. A felvásárlással kapcsolatban pedig azt várja, hogy a Spin Master segít annak a víziónak a beteljesítésében, hogy a játék a következő generációt is segítse az intelligencia játékos fejlesztésében és a kreatív problémamegoldásban.

Az adásvétel 2021. január 4-én zárul le, azt egyelőre még nem tudni, hogy ezzel Rubik Ernő kiszáll-e a Rubik Brandből, és azt sem, hogy mennyiben részesedik a vételárból.