Számtalan okunk lehet arra, hogy szeressük a kijutós játékokat. Önmagában azért mert egy izgalmas kaland és szórakoztató közösségi program. A szabadulószobáknak emellett komoly tudományos háttere is van. A flow elmélet például tipikusan ilyen, mely szinte automatikusan aktiválódik egy játék során.

Emellett egyre többen látnak lehetőséget a szabadulószobákban és igyekeznek felhasználni saját céljaik érdekében. Az ilyen megoldásokból szemezgetünk mostani bejegyzésünkben.

Csapatépítő

Sokszor volt már róla szó, hogy mennyire hasznos eleme egy kijutós játék a csapatépítőnek. A közös élmény összehozza a kollégákat, a váratlan helyzetek és elgondolkodtató feladványok pedig hozzájárulnak ahhoz, hogy munkatársaink új oldalát ismerjük meg.

Nem csak a szabadulószobák hasznosak a csapatépítőknek, hanem fordítva is: sokan egy-egy csapatépítő alkalmával látogatnak el először szabadulószobába és úgy kapnak rá erre a játékra.

 

Tanulás

Akármennyit is hallani az oktatás területén jelentkező problémákról, kreatív és lelkes tanárokból nagyon sok van, akik szívesen hoznak be új módszereket, amivel színesíthetik az olykor száraz tananyagot, vagy elmélyíthetik a nebulók ismereteit.

Az interaktív szórakozás egyben szórakoztató is a diákok számára és még hasznos is, hiszen egy játék során úgy tudnak új ismereteket szerezni, hogy észre sem veszik azt, hogy éppen tanulnak. Ezért egyre több múzeumban is találni olyan szabadulószoba-szerűséget, ami erre épít és sok lelkes tanár is összehoz egy-egy alacsony költségvetésű kijutós játékot.

 

Prevenció

Ugyanazon okból kifolyólag, amiért a szabadulószobák hasznosak az oktatásban, fontos szerepük lehet a prevencióban is. Örömteli, hogy egyre több ilyen keratív megoldásra találunk példát, és az, hogy a szabadulószák így hozzájárulnak ahhoz, hogy ne csak feladványokat oldjanak meg a játékosok, hanem fontos társadalmi problémák megoldásához is közelebb jussanak.

Legutóbb például a holland rendőrség mobil szabadulószobáját lehetett országszerte több városban is kipróbálni, melyben az emberkereskedelem áldozataira hívták fel a figyelmet.

Marketing

A szabadulószoba még mindig egy olyan hívószó, amire a sajtó sokszor felkapja a fejét, ezért sok marketinges, pr-os színesíti kampányait interaktív szabadulószobákkal, legyen szó egy új játékról, filmről, sorozatról, vagy éppen sörről.