A kijutós játék sikeressége a csapat sokszínűségén múlik. Egy erős, hatékony csapat a benne lévő játékosok típusainak erősségeit használja ki. Csapattagok kiválasztásakor fontos, hogy különböző emberekből álljon össze a csapat, így mindenki egy kicsit más oldalról tudja megközelíteni a feladatokat. Különböző nézőpontú játékosok nélkülözhetetlenek, amikor sokféle típusú rejtvényeken dolgoznak, mivel az növeli a siker esélyét. Bár nincs konkrét tanulmányi háttér vagy egyéni készség, ami garantálná a sikert, a különböző készségek széles skálája felkészít minden típusú kihívásra egy szabadulószobában. Íme a hét leggyakoribb típusú szabadulószoba-játékos, akikkel találkozhatunk.

szabadulószoba játékosok

Vajon Te melyik vagy?

Felfedező

Rengeteg apró nyom, rejtett feladvány van a szabadulószobákban, ami felett a felületes szemlélő tekintete elsőként átsiklik. Egy alapos és sasszemű csapattag viszont rengeteget segíthet abban, hogy semmi ne kerülje el a figyelmeteket.

Elemző

Nem elég észrevenni a nyomokat, a sikeres játékhoz az is kell, hogy megtaláljátok a köztük lévő összefüggéseket. Ezért nagyon hasznos, ha van valaki a csapatban kiváló logikai és problémamegoldó készséggel, mert rengeteget segíthet nektek.

Számítógép

​Valószínűleg ő az igazi kocka a csapatban. Számol, összerak, kódokat fejt, nélküle bizony nehéz lehet egy-egy feladvány. Ha viszont túlságosan belemerül a számokkal való rejtvényfejtésbe, akkor a játék más aspektusaival már nem marad elég kapacitása foglalkozni.

Vezető

Egy baráti társaságban, vagy akár egy családi összejövetelen is, ha a szabadulószobák felé veszitek az irányt, akkor szükség lesz egy vezetőre. Ő lesz az, aki rendszerezi a feladatokat és motiválja a csapat többi tagját. Persze ideális esetben nem korbáccsal fog titeket ávégigverni a szabadulószobán, hanem kiválló kommunikációs készséggel vívja ki a tiszteletet.

Agresszor

Ez a csapattag csak egy dolgot tart szem előtt, és az a szabadulás. Néha tolakodó, sőt durva vagy goromba; bonyolultabbá teheti a dolgokat a szokásosnál, mert sietni akar; látható, ahogy egyik rejtvényről a másikra ugrik anélkül, hogy alaposan megnézné őket vagy megpróbálná megoldani őket; és kiabálhat és rohangálhat kétségbeesetten. Cserébe viszont nagyon eltökélt.  Bár tisztán látja a célját, néha akadályozhatja a csapatot azzal, hogy több kárt okoz, mint segítséget.

Túlgondoló

Ő már a szabadulószobába való belépés előtt kezd nyomokat keresni. Minden táblát, kulcsot, betűt megnéz. Biztos benne, hogy bármit és mindent fel lehet használni nyomként. Ez sok feleslegesen eltöltött időt eredményezhet. Az túlgondolkodó eltérítheti a csapattársait azzal, hogy olyan dolgokra figyel a szobában, amelyek valójában sokadlagosak. Ennek ellenére az túlgondolkodók nagyon pozitív kiegészítői lehetnek a csapatnak, mivel absztrakt gondolkodásmódjuk lehetővé teszi számukra, hogy olyan dolgokra is gondoljanak, amelyek másoknak soha eszükbe nem jutna.

Megfigyelő

A megfigyelő nagy értéket képviselhet egy csapat számára. Általában nagyon csendes, és elsőre úgy tűnhet, mintha kevésbé lenne érintett, mint a többiek. Látható, ahogy a szobában sétál anélkül, hogy sokat tett volna, talán csak a cél szempontjából kevésbé értékes kellékekkel vagy tárgyaknak játszik. Bár ez a játékos talán kevésbé aktív, mint a többiek, lehet, hogy alaposabban átgondolja a dolgokat. Az agyuk másképp működik, mint a többieké, és ezért másképp is játszanak. Nagyon jók abban, hogy nyugodtak maradnak, és valóban figyelnek mindenre, amit a többi csapattag mond. Amikor a legkevésbé számítanál rá, hirtelen beugorhatnak és az utolsó pillanatban megmenthetik a csapatukat!

Versenyző

Ez a játékos mindig biztos abban, hogy ki fog szabadulni, és eszébe sem jut, hogy kudarcot vallhat. Ha vannak rekordok, amiket meg kell dönteni, ő lesz az első. A versenyző néha aggresszorként kezd, de hamar rájön, hogy ez nem vezet sehova, ezért inkább vezetővé válik. Bármilyen áron ki akar szabadulni, ezért akár konfrontálódik is csapattársaival. Sajnos, ha elkezdi kételkedni a csapatban, nagyon dühös lehet, és elronthatja a hangulatot mindenki számára. Ha a versenyző képes átvészelni ezeket a helyzeteket, és inkább vezetőként viselkedik, hosszú távon segíthet a csapatnak jobban együttműködni. A versenyzők többnyire nagyon jók abban, hogy a játék során motiválják csapattársaikat.

Mókamester

Bár feladatokról és célokról volt szó a korábbiakban, nem érdemes arról megfeledkezni, hogy a szabadulószoba első sorban szórakozás. Így ha valakit, akkor egy mókamestert érdemes bevenni a csapatba, hogy biztos jól érezzétek magatokat.