Ha jártál már szabadulószobában és visszamennél, vagy csak még most szeretnéd megismerni a kijutós játékokat, akkor ez a 3 profi tipp jól fog jönni.

Rendszerezd a feladatokat!

Nem, ne munkára gondolj, az életben is mindig adódnak megoldandó helyzetek, főleg, ha szabadulószobában vagy. Nagyon fontos ilyenkor az a mód, ahogy átgondolod és rendszerezed a feladatokat, mert az az eredményes játék egyik kulcsa.

Azt vettük észre, hogy azok a csapatok járnak sikerrel, akik időt szánnak arra, hogy átgondolják az előttük álló feladatokat és megállnak egy kicsit rendszerezni és átbeszélni azokat. Az olyan társaságok, akik csak fogták magukat és minden koncepció nélkül nekiestek a játéknak, sokkal rosszabb arányban találták meg a megoldást.

Biztos te is tapasztaltad már, hogy a kapkodás soha nem vezet jóra. Ha egyszerre mindenbe belekapsz, akkor jó eséllyel semmivel sem fogsz időben végezni és az idő szorításában csak a kudarc vár rád.

Ennek nem kell így lennie. Ezért javasoljuk, hogy rögtön azután, hogy felmértétek a játékban a terepet és körülnéztetek, vegyétek sorra, hogy milyen típusú feladatok várnak rátok, és azt is, hogy a csapatból ki azok megoldására a legalkalmasabb. Ne foglalkozzon mindenki mindennel, mert azzal nagyon sok időt vesztetek.

Gazdálkodj okosan az idővel!

Lehet, hogy majdnem mindent tudsz, ami szükséges ahhoz, hogy eredményes legyél egy kijutós játékban, egy dologgal azonban még mindig meg kell küzdened: az idővel.

Elárulunk azonban egy titkot: ne foglalkozz vele! Sokan úgy tekintenek az órára, mint a legnagyobb ellenségükre, pedig nem az. A pályák kialakításánál szinte mindenhol figyelnek arra, hogy a feladatok megoldhatóak legyenek a játékidőn belül.

Az óra akkor tud csupán zavaró lenni, ha rágörcsölsz és ezért kapkodni kezdesz. Csak akkor zökkenthet ki a koncentrációból, ha hagyod.

Fontos viszont, hogy ha elakadtok a pályán és kb. 10 perc alatt sem tudtok előbbre lépni, akkor inkább kérjetek segítséget a játékmesterektől. Nem fogja megoldani helyettetek a feladványt, de segít elindulni a megfelelő irányba.

Segítség, elakadtam!

Azt biztos tudod, hogy a játékmesterek azért vannak, hogy segítsenek bármiben, amikor csak kéred őket.

De mikor is érdemes? Az ugye tiszta sor, hogy azért vagytok a szabadulószobában, hogy megerőltessétek az agyatokat, és, hogy sokat gondolkodjatok. Ugyanakkor a csapatok többségének szüksége van 1-2 segítségre, tippre, hogy időben teljesíthessék a küldetést.

Mi azt javasoljuk, hogy csakis akkor kérjetek segítséget, ha már minden ötleteteket ellőttétek, és 10-15 perc alatt sem sikerült látványosan előre lépnetek. Ha így tesztek, játékmester akkor se fogja elárulni a megoldást, csak irányba állít titeket és így az élmény is megmarad.