Eleged van abból, hogy mindig ugyanazokat a programokat pörgetitek? Már unod, hogy a „Mit csináljunk ma este?” kérdésre mindig ugyanaz a válasz: mozi, kaja, kocsma? Akkor van egy jobb ötletem: próbáljatok ki egy szabadulószobát Debrecenben.
A kijutós játék nemcsak arról szól, hogy logikai feladatokat oldasz meg. Sokkal inkább arról, hogy egy másik világba csöppensz, és egy órára teljesen kikapcsolsz. Vagyis... annyira nem is kapcsolsz ki, mert pörögni kell: gondolkodni, összedolgozni, kombinálni, keresni, elemezni. És közben röhögni, meglepődni, szívni egy kicsit – aztán kijutni.
Ha téged is megmozgatnak a debreceni szabadulószobák, akkor a jó hír az, hogy az Exit The Room öt különböző pályát kínál – mindegyik más hangulat, más történet, más típusú kihívás. És egyik sem sablonos.
Bomb, ha titkosügynökként kipróbálnád magad
Képzeld el, hogy egy ismeretlen pincében vagytok, ahol valaki bombát rejtett el. A visszaszámlálás elindult, nincs menekvés – csak egy lehetőségetek van: megtalálni és hatástalanítani az egészet, mielőtt az idő lejár.
A Bomb pálya talán az egyik legfeszültebb. Nem a klasszikus horror, de végig ott van benned az érzés, hogy „most rohadtul sietnünk kéne, különben itt maradunk”. A játék során nemcsak nyomokat kell keresni, hanem azokat összerakni egy logikus sorrendbe. Itt nincs helye kapkodásnak, de nincs idő mélázni sem.
A díszlet letisztult, kissé ipari hangulatú – pont annyira nyomasztó, hogy érezd a helyzet súlyát, de még ne essen szét az idegrendszered. A feladványok változatosak: van benne számos rejtvény, rejtett nyílások, fizikai mozgással aktiválható trükkök is. Minden apró részlet számít.
Ez a pálya tökéletes csapatépítésre vagy baráti versengésre, de akkor is élvezetes, ha csak ketten próbálnátok ki. Az biztos, hogy nem hagy hidegen senkit.
Prison, ha szabadulnál
A Prison szabadulószoba egy klasszikus börtönszituációba dob be. Ártatlanul vagytok elítélve – legalábbis ez a hivatalos verzió. Egy cellában ébredtek, körülöttetek vasrácsok, kulcsra zárt ajtók, zavaros múltú rabok nyomai, és egyetlen cél: kijutni, mielőtt jön az őr.
Ez a szabadulószoba Debrecen belvárosában található, mégis olyan, mintha teljesen máshol lennél. A hangulat sűrű: rozsdás zárak, nyikorgó ajtók, kézzel írt naplórészletek, és néha még az is megfordul a fejedben, hogy „oké, de biztos játék ez?”
A Prison kifejezetten épít a csapatmunkára. Az elején például előfordulhat, hogy fizikailag is külön vagytok választva – csak úgy tudtok haladni, ha kommunikáltok, megosztjátok, amit találtok. Az egyik játékos látja, amit a másiknak kell kinyitni, de nem juthat hozzá egyedül. Ez már önmagában teszteli, mennyire működtök együtt.
A rejtvények technikailag nem extrém nehezek, de nagyon következetesek – ha figyelsz a részletekre, simán rá lehet jönni a megoldásokra. Ha nem, akkor könnyen lehet, hogy egy teljes kör után visszatérsz egy olyan helyre, amit már kétszer átnéztél – csak nem jól.
Jungle, egy trópusi kaland
Ha szereted a kalandfilmek hangulatát, a dzsungelek titkait, az elveszett templomokat és a rejtett kincseket, akkor a Jungle pálya neked való. Ez a szabadulószoba Debrecen egyik leglátványosabb és legkidolgozottabb szobája. Már az első lépéseknél olyan, mintha egy valódi dzsungelbe csöppennél: növények, állathangok, fák közé rejtett jelek, és egy elveszett civilizáció nyomai.
A játék itt kevésbé stresszes, mint mondjuk a Bombban, de nem is séta a dzsungelben. A feladatok nagyon ötletesek: van, amit tapintással kell felismerni, máskor hang alapján kell továbbjutni, vagy épp térben kell gondolkodni. A logikai feladványok mellett tehát itt a megfigyelés és az asszociáció is fontos szerepet kap.
A Jungle egy igazi flow-élmény: egyszer csak azon kapod magad, hogy már húsz perce benne vagy a sztoriban, és teljesen beszippantott. Ez a szoba tökéletes, ha szeretnél egy kis Indiana Jones-hangulatot megélni, és nem baj, ha néha meg kell állni gondolkodni, mielőtt továbbmész.
Múmia és Egyiptom titkai
A Múmia szoba a klasszikus egyiptomi tematikára épül. Egy sötét sírkamrában találod magad, tele titkokkal, ősi szimbólumokkal, rejtett csapdákkal. A legenda szerint a fáraó átkot szórt arra, aki megzavarja a nyugalmát – és ti most pont ezt tettétek.
Ez a szabadulószoba Debrecen egyik legszuggesztívebb atmoszféráját hozza. A díszlet elképesztően részletgazdag: homok, kő, fáraószobrok, hieroglifák. Az egész tér úgy van megalkotva, hogy tényleg úgy érezd, mélyen a föld alatt vagy, elvágva a külvilágtól. Kicsit klausztrofób is, de pont ettől lesz izgalmas.
A feladványok itt különösen jól illeszkednek a témához. Semmi modern technika, semmi képernyő vagy LED – csak logika, figyelem, és némi bátorság. Van benne olyan elem is, amit egyszerre többen kell hogy aktiváljatok – tehát akkor is tudsz segíteni, ha épp nem te oldasz meg valamit.
Ez a szoba azoknak szól, akik szeretik a misztikumot, a régmúlt titkait, és nem bánják, ha egy kicsit hátborzongató a hangulat.
Madness, az őrület határán
A Madness egy pszichothriller szabadulószoba. Egy elhagyott intézetbe kerültök, ahol régi akták, furcsa jelek, elmosódott hangok és zavaros emlékek között próbáltok eligazodni. Nem tudod, hogy mi a valóság és mi a képzelet – és a pálya dizájnja pont ezt a bizonytalanságot erősíti.
A szoba vizuálisan és hangulatában is egyedi. Az elemek néha elmozdulnak, néha újra kell értelmezned, amit már egyszer megértettél. Itt a játék nem egyenletesen halad előre – vannak benne megtorpanások, megtévesztések, újraindulások.
Ez a szabadulószoba Debrecen játékosai közül azoknak ajánlott, akik már több pályát végigjátszottak, és valami olyat keresnek, ami tényleg más. Itt a siker nemcsak a logikán, hanem a higgadtságon is múlik.